welcome


#inihafizasuraya#

My photo
Bandar Johor Bahru, johor, Malaysia
siapa bising aku tulis nama korang kat sini

20120219

belajar buat bahulu

Assalamuaikum dan hi semua!

Hari ni nak kongsi pasal kuih tradisional yang menjadi kegemaran ramai orang iaitu bahulu!
I'm one of the fan bahulu! hehe
memang suka sangat kuih bahulu ni...lagi2lah kalau dicicah dengan air teh.!perrggghh yuuuummmm..:)
Bahulu ini antara kuih tradisional yang banyak dilakukan inovasi dengan mempelbagaikan rasa bahulu tersebut dengan letak pelbagai perisa seperti pandan. Tapi bagi aku yang original lagi besttt.

Resipi mak aku yang bagi :

1 mangkuk telur telur dan 1 mangkuk gula pasir ( lebih lagi bagus) sebab rasa dia lagi enak dan menjadi sakar atau keras. Bagi tepung pulak jangan penuh semangkuk sebab kalau banyak tepung tak sedap.
Caranya pukul telur dan gula sampai betul2 kembang dan ringan serta putih. Ni kena betul2 kembang kalau tak, tak jadilah bahulu! hehe





nak tabur badam pun boleh















No comments:

Followers