welcome


#inihafizasuraya#

My photo
Bandar Johor Bahru, johor, Malaysia
siapa bising aku tulis nama korang kat sini

20100529

kanak-kanak ribena

aku yang comel!
tetibe teringat zaman kanak-kanakku yang sungguh manja dan ngengada!hehe
masa kecik aku memang nakal beb!
dah nama pun budak kecik kan???
aku ni masa kecik duduk ngan nenekku tersayang jadi manja ''terlebih'' sikit...
apa yang aku request mesti dapatnyalah...
tapi alhamdulilah walaupun sering dimanjakan semasa kecil aku mampu berdikari sendiri dah besar ni...kira tak terlalu mengharap pada mak dan ayah.

teringat masa kecik-kecik aku selalu main pondok-pondok ngan syeda,akak aku dan izza.
best siot!
pastu suka main lompat tikusla,teng teng la macam-macam lagilah..
seronok sangat time tuh!
betullah cakap orang zaman kanak-kanak ribena memang indah dah tak boleh dijual beli beb!
masa zaman nilah kita mula mengenal dunia ni..
masa tuh tak mencabar lagi..
bukan kena fikir apa-apa pun..
yang kita tahu main.makan dan tido..
tak terfikir masa tuh betapa susahnya mak ayah kita mencari nafkah nak membesarkan kita..
yang kita tahu apa kehendak kita dipenuhi.betul tak kawan-kawan???
kalaulah masa itu boleh diulang kembali,aku ingin menjadi kanak-kanak yang paling baik!
tapi mana mungkinkan???jadi kena berusaha untuk jadi yang terbaik sekarang ni!
insyaALLAH kalau niat kita baik pasti kebaikan yang akan diperolehi..
aku percaya!

tanamkan niat dan azam untuk melakukan yang terbaik!

bersama nenek dan akakku masa birthday akak :)

kepada kawan-kawan jangan dilupakan zaman kanak-kanak ribena korang!
ingatlah selalu..
sebab anak kita sendiri akan ikut perangai mak dan ayah dia masa kecik gak!hehee
dimana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi???
so,renung-renungkan dan selamat beramal :)

2 comments:

Followers