welcome


#inihafizasuraya#

My photo
Bandar Johor Bahru, johor, Malaysia
siapa bising aku tulis nama korang kat sini

20100401

Susah ke jadi perempuan ni?



Selalu kita rasa mcm ni"susahnya jadi perempuan ni"...betul tak?
apa yang buat kita rasa susah sebab jadi perempuan ni mesti kena tahu masak,mengemas,membasuh,melipat kain(part yang paling aku tak suka) dan segala benda yang berkaitan kerja mengurus rumah tangga..
selalu perempuan berasa diri seperti seorang "bibik" apabila dah berkahwin..
nak tau kenapa???
sebab diaorang kena buat semua benda sendiri dari menjaga makan minum suami dan anak2 dan urusan rumah tangga yang lain2..sebab tu diaorang rasa diri seperti seorang "bibik"...
almaklumlah,semua perkara dalam kepala otak..nak masak apa,barang dapur cukup ke tak,baju belum berlipat,rumah yang macam kapal karam..semua benda ni dalam kepala otak diaorang...
yang lelaki jadi apa???
tau semuanya komplit jer...huhu
dia tak pk betapa penatnyer si isteri tu tadi...
ni cerita perempuan yang berada di alam rumah tangga...

Perempuan kalau tak balas teguran dari lelaki dikatakan sombong!
habis yang tegur tu muka macam pecah rumah macam mana nak balas????(lu pikirlah sendiri)
kalo melayan dikatakan gedik!
kalo tak layan cakap kita ni sombongla,jual mahal sangatla,rasa diri tu bagus sangatla..apa2 lagila....huhu
kalo mintak no telefon kalo tak bagi dikatakan kedekut!
perempuan kalo memilih dalam mencari pasangan dikatakan ngengada "macam dia tu perfect sangat"..
habis lelaki tu ha,kalo nak cari bini or gf nak yang jambu,cantik,putih,badan langsing yang pinggangnya mcm kerenggala,pandai masakla,mcm2 lgla...





perempuan tak payah blaja tinggi2 melangit bab nanti tempatnya kat ceruk dapur jugak...
sungguh tidak adil!!!
kita ni nak ada ilmu pengetahuan dan kelulusan tinggi mcm orang lain jugak...
lelaki je ke yang bole blaja tinggi????
perempuan macam mana tingginya blaja mesti kena tau buat keje dapur..(itu aku tidak menafikan)


conclusion: bergelar perempuan banyak cabaran!
susah?bole tahan jugak...kena bersabar banyak2 je...


No comments:

Followers